donderdag 26 mei 2016

Roodmus



Er is gisteren een roodmus waargenomen, daarom ga ik deze ochtend naar de aangegeven plaats. Bij een waarneming van een bijzondere soort is het altijd weer de vraag of de vogel er de volgende dag nog zit. En als dat het geval is , waar zit hij dan? Eenmaal aangekomen zijn er meerdere opties om naar het gebied te lopen. " Hier linksaf, of toch rechtsaf,"zo speelde het een paar keer door m'n hoofd. Uiteindelijk bleek ik een keer de juiste beslissingen genomen te hebben en zie op redelijke afstand een rode vogel. Onmiskenbaar de roodmus, zoveel rode vogels vliegen er niet in de Biesbosch. Ik heb de tijd om mijn camera te pakken en naar de vogel toe te lopen. Na een drietal foto's gemaakt te hebben blijkt hij schuwer dan ik had gedacht en verdwijnt hij tussen de wilgen. Ik heb nog een uurtje rondgelopen, maar niet meer dan één keer "please to meet you" heeft hij niet meer laten horen.


Een roodmus,wat een mooi beest is dat !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten