woensdag 1 februari 2012

Vriesbosch vos fietstocht



Voor de lol 25 Km fietsen met af en toe een gevoelstemperatuur van -10 graden.
Tja, ik was dan ook, denk ik, de enige Biesbosch fietser die vandaag rondje Noordwaard heeft gefietst.Maar wel een mooie fietstocht, voor de wind is het lekker warm in de zon, maar tegen de wind... Enorm koud het voelde zeker als -10 graden!
 Wat wel bijzonder was vandaag en ik uit de verte heb gezien is het Nederlands record aantal  zilverreigers! Er zaten er meer dan 400! in het Gat van Lijnoorden, lekker uit de wind in de zon.

Ook kwam ik onze vriend vos weer tegen, het was weer de vos met de grote kale plek bij zijn staart. (ik neem aan dat dit geen specifieke Biesbosch ondersoort  is). Nu kwam ik hem een aantal Km van de plek van vorige week tegen, jagend langs een dijkje.
Achteraf is dit niet zo verwonderlijk,want de onderste foto is van de Keine Hardenhoek, waar begonnen zijn met graaf werkzaamheden voor Noordwaard II en daar zat hij vorige week.

2 opmerkingen:

  1. Heb je toch ondanks de kou, toch een hoop moois gezien.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tim,

    Je bent een bikkel kerel, doe het je niet na. 400? Tjongejonge. Geen foto van kunnen nemen?

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen