maandag 16 januari 2012

Hobie Kayak winter expeditie

Actiefoto, zelfs met boeggolf!   Met dank aan Albert
Het is vandaag mooi rustig weer, tijd om er weer eens met de Hobie kayak op uit te trekken.
Vanaf bezoekerscentrum Dordrecht ben ik naar het uitkijkscherm van polder Kort- en Lang Ambacht gevaren en ondanks dat het een beetje vroor leek het wel lente.


Het duurt even voordat de Hobie Kayak is uitgeladen, opgepompt en beladen met spullen. Maar eenmaal in het water, wordt ik na een paar minuten varen ingehaald door het SBB schip Kooigat, met aan boord Jacques, Theo, ? en Albert. Ze zijn op weg naar de polders achter de schotbalken om daar polshoogte te nemen bij de grote aantallen eenden die hier overwinteren in de overstroomde polders.. Tof om ze weer even kort te spreken, later kom ik de mannen nog 2 keer tegen en verder HELEMAAL NIEMAND!


Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt, er zijn altijd wel andere bootjes op het water in de Sliedrechtse Biesbosch.
Het mooie weer, geen verstoring door mensen, een paar putters en duizenden eenden maakten vandaag tot weer een bijzondere in de Biesbosch.


2 opmerkingen:

  1. Hallo Tim,

    Leuke Blog! Ik ben Wiegert en kom ook geregeld in de Biesbosch om te vogelen en te fotograferen! Via Kees ben ik bij jouw blog gekomen. Ik ben vaak samen op pad met Niels van Pelt in de Biesbosch. Hij woont in Dussen. Ik weet niet of jij hem kent? Verder heb ik ook een eigen website (wiegertsteen.nl) met sinds kort een eigen blog. Ik ga je volgen en wie weet komen we elkaar wel is tegen in de Biesbosch!

    Groet
    Wiegert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fraaie foto's maak je toch. Ga hier alsjeblieft mee door. Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen