donderdag 5 mei 2011

Koninginnenpage!!


De tocht van vandaag is de Noordwaard nieuwe natuur tocht.
Het weer is zonnig en 19 graden.
De groep is 15 personen groot.
Hoogtepunt: Een KONINGINNENPAGE!! en een groep enthousiaste gasten.

Dit was wel even nieuw voor mij, als enige gids op een vaar- wandeltocht en dat in Brabant.
We worden door Thon en Peter afgezet in de Spieringsluis, het altijd weer wonderbaarlijk dat de 'Halve Maen' toch net weer in deze sluis past. De tocht is echt leuk gevarieerde, eerst leid ik de groep langs de nieuwe natuur ontwikkeling van de Noordwaard en daarna wandelen we over de Pannekoek waar de hele cultuurhistorie aan bod komt.
Aan het eind van het dijkje vanaf het voormalige doktershuis zie ik ploteseling een grote vlinder vliegen.
Een koninginnenpage! Die had ik nog nooit in de Biesbosch gezien, echt een juweeltje!
Omdat ik nu met een groep gasten op pad was kon natuurlijk niet met mijn camera achter de vlinder aan gaan, vandaar een foto van een paar jaar geleden, gemaakt op het eiland Tholen.
Na de wandeling stapt iedereen weer aan  boord, om na een uurtje varen met een goed gevoel en veel Biesbosch informatie weer van boord te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten