woensdag 1 januari 2014

Nieuwjaars kanovaart







De nieuwjaars kanovaart is het alternatief voor de nieuwjaarsduik voor kanogidsen. In tegenstelling tot Scheveningen proberen wij het juist wel droog te houden, het gaat hierbij eigenlijk meer om de duik droog in de kano te komen, gevolgd door een mooie tocht.

Als eerste goede voornemen van 2014 was ik vandaag om 11:00 paraat bij het botenhuis, voor de start van de eerste kanotocht van 2014. Na alle nieuwjaarswensen gaan we met een groep van 12 gidsen te water. Eenmaal onderweg worden, in de buurt van een nieuwe burcht, twee bevers gespot. Daar blijf ik eens bij kijken, ik had al een tijdje geen bevers meer gezien. Wat achterop geraakt door deze langzaam-aan actie kom ik als laatste aan bij de koffie-break. Tot mijn verbazing zie ik uit de meeste kano's oliebollen en appelflappen tevoorschijn komen. 'Wat is dit leuk!' Lekker koffieleuten met oliebollen en dat midden in de Biesbosch! 



Met een goed gevulde buik en vette handen aan de peddel varen we terug naar de haven. Met stroom mee en wind tegen zien we onder andere: een nieuwe burcht, een relaxte ijsvogel en een mooie halo om de zon.
Eenmaal aan wal liggen alle kano's in no-time in de schuur en gaat idereen zijn eigen weg, waarschijnlijk nieuwjaar wensen bij familie en vrienden.
Kanogidsen, hartelijk dank voor de lekkere bollen en flappen, ze smaakten erg lekker!
Een mooi Biesbosch begin voor 2014 dacht ik zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten