vrijdag 24 januari 2014

kilometers maker 3, Eider


Vandaag heb ik mijn eerste Km hok van de tweede telperiode geteld, het gebied en de methode zijn  al bekend, hierdoor verloopt alles al wat makkelijker. Het leuke is toch dat je op andere plaatsen komt dan anders. Zo kwam ik bij de Ottersluis en Hobie trap kajak visser tegen, die hier met zijn kajak (helemaal beladen met hengels, dieptemeter, leefnetten etc.) te water ging.

Lekker 34 soorten geteld, deze ochtend.



Omdat Albert tijdens een eerdere telling deze week een Eider eend gespot had, ben ik naar die plek gegaan om te zoeken. Ik heb een uur langs de Nieuwe Merwede (Brabantse kant) gelopen en geen Eider gevonden. Wat ik nog wel gezien heb (en dat binnen 1 minuut) zijn een IJsvogel en gelijk daarna een zeearend, die recht op mij afkwam. Ik bewoog me om te verstoppen, daardoor zagen de arendsogen mij en boog hij af van zijn route. Jammer dat hij niet recht over kwam, maar wel weer een zeearend gezien in ons atlasblok.
Bij de pont terug naar huis zie ik op de eerste krib een grote zwarte eend, de Eider! 
Lang gezocht en toch gevonden. Een nieuwe Biesbosch soort in de pocket!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten