maandag 21 mei 2012

De beTongplaat


Zoals ik al eerder vermeld heb is de Tongplaat ingericht als natuurgebied en staat na het 'doorprikken' van de dijken in verbinding met de rivier. Het is echt een schitterend mooi gebied geworden waar tot nu toe al vele steltlopers en lepelaars op afgekomen zijn.
Midden in deze polder staat een vogel kijk bunker, opgebouwd uit betonplaten, die voor mij helaas net te hoog zijn om met mn scope overheen te kijken, maar met de verrekijker gaat et prima. Het is zeker wel de moeite waar om hier even de tijd te nemen en goed rond te kijken. Dit heb ik vandaag gedaan, met als resultaat een aantal mooie foto's van lepelaars.

De Tongplaat is vanaf nu ook opgenomen in mijn vaste fietsroute.





Deze bruine kiek vloog onderweg ergens ook nog tegen mijn lens.

1 opmerking: