woensdag 4 augustus 2010

Wetland tocht als eerste Gids

Jawel de wetland tocht heet zo omdat het zeker niet droog was vandaag. Als eerste gids had ik vandaag de leiding, samen met Thea, schipper Wieger. Na de Delta natuur film gaan we met 11 gasten richting Sterling, waar de eerste bui al losbarst. Eenmaal aan boord is het weer droog. Bij polder Kort- en Lang- Ambacht splitsen we in 2 groepjes waarbij we na 5 minuten weer in een storbui terecht komen. Gelukkig zijn alle gasten goed voorbereid met regenkleding en goed schoeisel en maakt niemand er een probleem van. Ik praat me goed door alle plantjes, vogels natuurontwikkeling etc. en we komen weer droog bij de boot aan.

Na een mooie droge vaartocht met koffie en koek gaan we aan wal bij polder Huiswaard. Ik had nog niet al mijn ´ planten´ troeven uitgespeeld en ook bij die polder wist ik nog alle gasten geboeid te houden. Al lopend wordt de lucht steeds donkerder en bij de laatste 500 meter krijgen we een enorme stortbui op onze pet. Schuilen op de boot en al snel is het weer droog. Nog een mooie droge vaartocht langs de Boetersloot en Oudemans kil, zelfs in de zon! En zo gaan de 11 gasten van deze WET WET WET Land tocht vol met Biesbosch enthousiasme weer naar huis.  Een leuke gezellige leerzame dag zo samen met Thea en Wieger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten