zaterdag 17 april 2010

Het krieken van een streeploze dag

Omdat er door een IJslandse vulkaan tijdelijk geen luchtverkeer is boven Europa zijn is de strak blauw lucht vandaag streeploos.
Bij het krieken van de dag valt dit nog niet zo op maar het geeft wel mooie plaatjes.
Op een stralende vogeltel ochtend trok de laaghangende mist langzaam op. WAUW!

Ik heb vandaag weer zeer veel geleerd van mijn 'vogel mentor' Albert in zowel beeld als geluid. Wederom Thanxx hiervoor. Vanaf vandaag noteer ik ook de soorten op waarneming.nl die ik alleen gehoord heb, net zoals de vele andere vogelaars. Ik noteerde alleen de soorten die ik daadwerkelijk gezien heb.

Bijzondere waarnemingen van vandaag: 2 beflijsters, een aantal gekraagde roodstaarten, blauwborsten, rietzangers, een purperreiger, roerdomp (gelukkig weer, na de strenge winter) en een aantal Cetti's zangers, die de gehele Biesbosch ingenomen hebben.
SUPER !! GAVE!! BIESBOSCH OCHTEND.... maar de ochtend is nog niet helemaal verstreken want..
Er is een draaihals gezien bij de skibaan....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten