zaterdag 10 april 2010

Beflijster

Vandaag weer lekker vroeg uit de veren om vogels te tellen. Na het mooie weer van de afgelopen dagen viel het vanochten wat tegen. De lage bewolking bleef de gehele ochtend hangen. De Platte hoek en het Aert Eloyenbosch zijn door Albert en mij geinventariseerd. De toppertjes van vandaag zijn: 2 Cetti's zangers die vlak voor onze neus een territorium gevecht hielden. Dit is zeer bijzonder omdat je de Cetti's zanger eigenlijk alleen maar hoort met zijn zeer luide zang en ik hem tot vandaag ook nog nooit GEZIEN had en dan gelijk 2! Albert toverde ter plaatse plots een 400mm. lens (ja met camera eraan) te voorschijn en kon het vogeltje toch nog vastleggen. En ik ben zo vrij dit plaatje even te lenen totdat ik zelf een Cetti's zanger 'geschoten' heb 
Ook hoorden we van het andere telgroepje dat er beflijsters bij het Aert Eloyenbosch gespot waren.
Dus wij zijn op de terugweg ook hierlangs gelopen en met succes. De beflijsters trekken in groepjes op met andere lijsterachtigen en zijn op 'doortrek' naar Scandinavië, ik had ze nog nooit gezien, ik kende ze alleen van flauwe dubbelzinnige grapjes over vogels en vogelaars, dus leuk om ze in het echt te zien en  een nieuwe Biesbosch soort voor mij! In de pocket.
Verder waren we lekker vroeg klaar en heb ik thuis genoten van een zonnige middag in de tuin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten