dinsdag 2 maart 2010

Noordwaard lente


Er was lekker weer voorspeld, dus ben ik lekker vroeg 7:30 op pad gegaan. De dag begon met mist, maar al spoedig brak de zon erdoorheen en ontstonden er stapelwolken. Eerst heb ik met de auto een stukje vogels gespeurd, maar al snel heb ik besloten om de grote wandeling rond de polder te lopen. Ja 11 Km lopen, maar met dit mooie weer na een strenge winter was het een echte traktatie. Je loopt overal langzaam voorbij, je hoort de vogels en je komt nog eens iemand tegen.. Vorig jaar kon ik nog anoniem door de polder lopen, vandaag kwam ik toch al 3 bekenden tegen... Echt leuk zo hier en daar een praatje
Ik heb me tijdens de wandeling geconcentreerd op de vogel geluiden, want de vogels beginnen nu na de winter weer te zingen en met de vogelgeluiden in mijn telefoon kan ik ze al aardig determineren. zoals de zanglijster, heggenmus, boomkruiper, veldleeuwerik om maar eens iets te noemen . Het geluid van de staartmeesjes kende ik al, maar een goede foto had ik nog niet, ga nou eens stil zitten!! Maar deze hieronder is toch aardig gelukt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten