dinsdag 17 januari 2012

Sneeuwgans




In Amerika is de sneeuwgans één van de talrijkste ganzensoorten. Spectaculair en erg bekend is de grootschalige voor- en najaarstrek van deze vogels door Canada en de Verenigde Staten. In Europa komen we er bekaaid vanaf; bij ons is de sneeuwgans een zeldzame verschijning. Wel worden er geregeld uit gevangenschap ontsnapte sneeuwganzen gemeld.

In de Biesbosch zit er momenteel een exemplaar vlak bij de veerpont aan de Brabantse kant.
Of het hier om een ontsnapt exemplaar gaat of een dwaalgast, is mij onbekend. Wel weet ik dat hij enorm tam is en zich schuil houdt tussen de 'ook wit' gekleurde ' boerderijganzen die hier al maanden bivakeren. Het is een zeer gewillig foto model en leuk om een keer een plaatje van te schieten.

Nog een gewillig fotomodel van vandaag 'Biesbosch cat'

2 opmerkingen:

  1. Hoi Tim

    Mooie foto van de 'tamme' Sneeuwgans! En tam...die Velduilen bij Burgh Haamstede zijn eigenlijk ook tam maar toch blijven het 'de krenten in de pap' om te fotograferen. Heb weer genoten van je blog, zoals altijd, en kom binnenkort eens met de vrouw een rondvaartje doen, lijk me leuk! Want Zeeland kan dan wel 'the place to be' zijn maar de Biesbosch is en blijft toch mij favoriete stukje Nederland, alleen al vanwege de rust die daar altijd heerst!

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's. Ik lees je berichten altijd met veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen