dinsdag 16 november 2010

Misty Biesbosch

Ik was vandaag van plan om na het optrekken van de mist weer eens lekker te gaan vogelspotten. Er waren gisteren 3 zeearenden gelijktijdig gezien , een goede reden om er op uit te gaan....
Alleen de mist bleef de hele dag....
Niet getreurd, een mooie stille kleine wereld vol geluiden en tussen de bomen zitten genoeg kleine vogels.
Pats, een ijsvogel. tring tring, 5 baardmannetjes... In de pocket! De dag is weer goed.
Later stap ik in mijn auto om eigenlijk naar huis te gaan, komt Albert er aanrijden, wat een toeval!
Samen gaan we op zoek naar de witkop staartmezen die deze ochtend bij Lijnoorden gespot waren. We zien wel een groepje gewone staartmezen, met daartussen een witkoppige staartmees ( die heeft net nog een klein vlekje op zijn witte kop) we zoeken nog verder maar vinden de witkoppen niet. Wel spotten we nog een appelvink, die nog niet op mijn lijstje stond.
Op de pont scheiden onze wegen, die Albert zie ik zeker volgend voorjaar weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten