vrijdag 26 oktober 2012

Biesbosch Baardman expeditie

 
Al bijna een jaar probeer ik samen met een aantal gidsen om Biesbosch baardmannetjes te fotograferen in de Sliedrechtse Biesbosch. Iedere keer is het weer de spelbreker en werd er op een ander plan overgegaan. Vandaag zit het weer aardig mee, er is wel te veel wind en het is plots 10 graden kouder dan aan het begin van deze week.
Met z'n drieen trekken we erop uit in onze kano's, met stroom en wind tegen is het voor mij stevig trappen. Een ijsvogel steelt onderweg de show, helaas zit de camera in de waterdichte tas.
Eenmaal aan wal gaan we het rietveld in, tot mijn verbazing is het na 5 minuten al raak TING PING PING TING TING. ZE ZIJN ER!
 
 
Maar met de harde wind is het nog lastig om ze te vinden. Daar zit er één! klik, en weer weg.
Zo is het me in ongeveer 1 uur gelukt om 7 foto's te maken, waar er dan toch weer 4 goed van gelukt zijn. Mijn mede gidsen is het helaas niet gelukt een plaatje te schieten.
Na een uur doorgewaaid in de koude wind gaan we weer te kano.
Een mooie tocht richting bezoekerscentrum, maakt deze dag weer tot een geslaagde Biesbosch dag.
De dag is mede ook geslaagd door het leuke gezelschap van mijn Biesbosch Maten.
We gaan zeker nog een keer om het resultaat te verbeteren.

 Meer baardman op mijn blog.

 



1 opmerking: