zaterdag 25 augustus 2012

Vroege kano baggertocht



Het getij is bij de kanotocht vaak bepalend voor de route.

Misschien omdat, ik nog niet helemaal wakker was, vanmorgen om 7:00.
Ik besloot als route bepaler de 'tweede lus' in te slaan, na honderd meter kwam ik erachter dat sommige stukken we heel ondiep waren. Er was geen weg terug, en na veel geploeter en gebagger had iedereen bij het eerste verzamelpunt zijn 'weekend workout' wel gehad.
'vanaf nu gaan we relaxed varen, door diepere kreken.'

De tocht verloopt verder gesmeerd, een groep met leuke gasten en allemaal goed kano- behendig..
Ook de gidsen zijn op dreef, als een geoliede machine worden de gasten geinformeerd over geschiedenis, bevers, griendwerkers en wat verder nog ter sprake kwam.
Op de terugweg kunnen we, tot mijn verbazing, met gemak door de 'beverkreek'  Ok de kreek waar op de heenweg zo gebaggerd werd was nu tot ieders verbazing goed bevaarbaar.
Eenmaal aan wal, wordt er, onder het genot van koffie met beverkoek, nog even nagepraat over de tocht. Dit maakt zo'n kanotocht echt helemaal af en gepakt door het Biesbosch avontuur begint iedereen aan het weekend, het is tenslotten pas 10:00 uur!

Helaas waren er niet veel bijzondere waarnemingen, of misschien voor mij toch eentje!
Een Hobie mirage i14! Dat wil zeggen, een soortgelijke trapkano als de i9 die ik heb, maar dan tweepersoons!
Ik krijg als tip mee dat hij het ook prima doet in zee, bij hoge branding, dat ga ik nog eensuitproberen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten