dinsdag 7 augustus 2012

Bevers inventariseren 2


Vanuit de burcht moet het er toch komisch uit hebben gezien, 2 mannen in kano's die helemaal verregend 2 uur op 1 plaats blijven liggen....
Net op tijd kom ik aan bij het botenhuis, vandaag zijn er meer tellers en ik wordt ingedeeld bij een voor mij onbekende Johan. Op lokatie aangekomen beging het plotseling te stortregenen en dan blijkt gore-tex niet helemaal waterdicht. Tijdens de bui wordt er iets met de indeling geschoven en we worden verzocht een burcht op te schuiven.
Eenmaal in positie op onze nieuwe stek wordt het droog en ook gaat de wind liggen. In tegenstelling tot vorige keer is er nu ruim overzicht en kunnen we van afstand een groot gebied observeren.


3 uur later weer aan wal.....
Geen bever gezien, geen muggen gehoord en heel leuk samengewerkt met de nu niet meer onbekende Johan.
Tegenvaller: De tellers bij de burcht waar we verjaagd waren hebben de hele teltijd een bevershow gezien van een familie met jongen.
Moraal van het verhaal: Ik laat me niet meer wegsturen!
Inmiddels zijn nu alle telrondes voltooid in de Sliedrechtse Biesbosch, ik ben zeer benieuwd naar het resultaat van de Biesbosch Bever inventarisatie.

1 opmerking: