zondag 20 november 2011

Snertvaartocht in de mist


Het was me opgevallen dat we de laatste jaren eigenlijk maar weinig tot geen mist hebben gehad. Dit jaar lijkt het te dubbel te worden ingehaald.... De snertvaartocht van vandaag verliep in zijn geheel in de mist.
Bij het bezoekerscentrum aangekomen is het moeilijk de Halve Maen te zien, gelukkig kunnen de 33 gasten van vandaag de boot wel makkelijk vinden. Ik ben vandaag eerste gids, dwz. Dat ik dan de diapresentatie aan boord mag geven. Al vrij snel nemen er 2 meisjes plaats met een aantekeningschriftjes. " Wordt dit een examen?" vraag ik. Dit is niet het geval, ze maken een werkstuk over de Biesbosch." We willen straks nog wel wat vragen stellen."
In vogelvlucht presenteer ik de vogeldias aan de groep, ik merk dat dit voor mij steeds makkelijker gaat. De vogels die op de dias te zien zijn, zijn dan ook bijna alle vogels die we tijdens de mistige tocht gezien hebben.
Boven op het dek is er toch een mooie mysterieuze sfeer, waar we doorheen varen. Wat we nog wel gezien hebben...o.a. Beverburchten, veel bevervraat, fuuten, meerkoeten, wilde eenden, dodaars, blauwe reigers...en erwtensoep. Aan dek word ik door de 2 'werkstuk meisjes' geinterviewd, ik had al wat ervaring met de Telegraaf, maar dit was toch van een ander kaliber.
Wat is er leuk om gids te zijn? Waar moet je op letten als gids? Hoeveel dieren zijn er in de Biesbosch? Welke dieren zie je het meest in de Biesbosch? Enz enz .... Welke dieren zie je het minst in de Biesbosch? Die was makkelijk.. Neushoorns, nijlpaarden, olifanten....Neeee dat bedoelen we niet! Mollen dan? Die zijn er wel, maar zie je nooit. Dat antwoord werd wel goedgekeurd. Echt leuk om dit soort enthousiaste gasten aan boord te hebben.
Tijdens de afsluiting wens ik iedereen een goede en veilige thuisreis toe en zo is er weer een eind gekomen aan deze speciale snertvaartocht.
Thon, Dineke, Marjan, Jo en Marionnel bedankt voor de leuke samenwerking van vandaag.
Ik hoop dat het een mooi werkstuk gaat worden.

1 opmerking:

  1. Hoi Tim

    Wat een leuk verslag heb je weer gemaakt en heb ervan genoten! Hoog tijd dat ik eens met de vrouw zo'n snertvaartocht kom maken want die erwtensoep ziet er wel heel erg lekker uit!

    Vr Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen