dinsdag 15 maart 2011

Lente Topper


Er is mooi weer voorspeld.
16 graden! tijd om de Hobie Kayak weer uit het vet te halen!
Ik had het plan om weer eens bij de Spieringsluis te gaan kanovaren.
Er zijn kuifduikers en een topper eend waargenomen een goede reden om daar eens te water te gaan.

Ter verkenning ben ik eerst de Deeneplaatweg afgereden en daar bij het Gat van den Kleinen Hil zaten inderdaad 2 kuifduikers, nieuwe Biesbosch soort nummer 1!

Eenmaal te water, het was wel weer ff wennen, het is Oosten wind, dus laag water en oppassen voor ondieptes. De Topper is nog steeds ter plaatse en vrij tam. Nieuwe Biesbosch soort nummer 2 in de pocket! Op naar de Kuifduikers... trap trap trap trap... het wordt steeds beter weer, al staat er aardig wat wind..traptraptrap. Door de verrekijker zie ik in de verte de kuifduikers, maar helaas gaan ze al snel op de wieken, ver naar de overkant. Dit wordt voor mij te ver, ik besluit terug te gaan. Na een lange mooie terugtocht langs sloot van de Petrusplaat en Pannekoek zoveel mogelijk uit de wind terug naar de Spieringsluis. Trap trap trap POK.... daar lag een boomstronk onder water... jahoor flipper verbogen, maar het trap mechanisme werkt nog.
Bij de Sluis aangekomen, kom ik Thomas tegen en later ook Theo en Albert allemaal even bij de Topper kijken. Ja een echte topper heeft natuurlijk ook papparazzi achter zich aan

Ik heb nog lekker een uurtje in de zon rond gedobberd, bootje ingepakt en weer naar huis.

Ik wist niet dat een meerkoet ook nog een pupil in zijn rode oogje had, wat een goede lens is die canon 400mm!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten