dinsdag 22 september 2009

Zeearend!!

Vandaag eens vroeg uit de veren, want er was gisteren een zeearend gespot. Ik was zelfs zo vroeg dat de zon nog niet op gekomen was. En wat doe je dan? waar is de mooiste plek voor de zonsopgang? Je rijdt wat heen en weer en probeert wat foto's te maken, maar je hebt niet veel tijd want die zon stijgt snel!! het is toch nog aardig gelukt en in de eerste foto blijkt achteraf ook nog de zeearend te zitten, want jawel! ik heb hem gezien.

Ik wist niet waar ik zou gaan zitten en heb besloten gewoon ergens in polder Hardenhoek te gaan zitten met telescoop en fototoestel. Na een tijdeje zag ik hem, in een boom redelijk ver weg. Ik heb net zolang gezeten tot er wat actie kwam. De zeearend heeft steeds vanuit de boom een aantal keren over het water gecirkeld totdat hij een vis te pakken had die ergens bij de kant lag.
Het was weer een mooi schouwspel vandaag.
Ik heb van waarneming.nl begrepen dat het een 2e jaars vogel is Ook in de Grevelingen gezien is en uit een broedsel uit de Oostvaardersplassen komt. Later op de dag zijn er zelfs 3 zeearenden gezien boven de Biesbosch, geweldig wat worden we weer verwend!! ze moeten nu in de Biesbosch bijna een beheersplan gaan opstellen voor zeearenden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten