zondag 13 september 2009

Bevertocht en Huiswaardtocht

Dit weekend heb ik 2 tochten gedaan, zoals dat heet.
Vrijdag avond een bevertocht, met een volgeboekte Sterling. Ik had met Hans afesproken het rondje door het Beverbos voor mijn rekening te nemen en dat heb ik ook gedaan. Met en groep van 12 mensen in omgekeerde richtingm dor het bos en dat ging naar mijn gevoel erg goed, je hebt in het bos allemaal bordjes staan over bevers en aan de hand daarvan is het makkelijk vertellen. Voor de rest van de tocht heb ik me vrij rustig gehouden en wat met de gasten gesproken.Helaas hebben we na 2 uur varen geen bevers gezien. Wel veel kano's.
Vandaag ben ik met de Huiswaard tocht meegeweest, een tocht naar de polder met het verwaarloosde populieren bos. Onder leiding van gids Joke heb ik een stukje verteld over de kanorol die in WO 2 een belangrijke rol (letterlijk) gespeeld heeft. En een stukje over de Nieuwe Merwede. Het ging echt goed en onderweg heb ik de gasten ook nog veel kunnen vertellen. Ik vind het gidsen steeds leuker worden. Nu 2 weken vakantie!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten