donderdag 13 augustus 2015

KWAK!!



Het gaat maar door met mooie reigersoorten!!

Gisteren was ik getuige van de fantastische uiterst zeldzame waarneming van een Woudaapje.

Vandaag stuitten we tijdens een knotsgekke vaartocht met veel ijsvogels, zeearend, ijsvogels , gezellige mensen, blauwtanga hippo's en andere zomerse Biesbosch-rariteiten plotseling op een andere, iets minder zeldzame reiger-soort, een Kwak.

Een Kwak  is een kleine, rond de 60 cm grote, reiger die altijd stiekum in de Biesbosch aanwezig is en voornamelijk 's nachts actief is. Een ontmoeting met een kwak overdag is uiterst zeldzaam, gelukkig had ik deze keer mijn 400mm lens WEL bij me!

DIT WAS WEER ZO GAAF!!!


ps 1. Ik heb die, soms vreemde, namen van de reigers ook niet zelf verzonnen.

ps 2. Team Zeeland! Bedankt voor deze super toffe Dag!

ps 3. +1!



Hieronder nog wat Kwakjes








1 opmerking:

  1. een hele mooie vogel de kwak ik hoop dat de kwakken in de Biesbosch echt wild zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen