maandag 3 juni 2013

Grote Karakiet en Noordse Nachtegaal


Al vanaf 24 mei wordt er een Grote karekiet waargenomen in de Brabantse Biesbosch
en vanaf 19 mei wordt er een  Noordse nachtegaal waargenomen. Dat is al bijna 2 weken geleden.
Als easy twitcher heb je dan de kans dat deze vogels al lang gevlogen zijn.

Vandaag heb ik de fiets gepakt,  ben naar beide lokaties gegaan en met een goed resultaat. De grote karakiet hoorde je al van ver zingen. Wat een gaaf geluid, langzamer en met veel meer volume dan de alom aanwezige kleine karakiet. Ik heb er zelfs nog een bewijsplaatje van kunnen schieten.

De noordse nachtegaal was ook makkelijk te vinden, zijn mooie luide zang was al van ver te horen. Ik heb even staan genieten van zijn mooie klanken, maar heb de vogel niet kunnen zien. Ook geen probleem, het mooiste van het beest is toch de zang.

Daarna heb ik lekker overal gefietst met 2 nieuwe soorten voor mijn Biesbosch lijst ' in the  pocket'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten