woensdag 16 januari 2013

Biesbosch Grote Zilverreigers

  

's Winters, als het een paar dagen vriest gebeurt er iets met de reigers in Nederland, met name de grote zilverreigers. 'Iets' vertelt ze om naar de Biesbosch te gaan en specifiek het gat van Lijnoorden, dit is dan ook de slaapplaats.
Grote Zilverreigers, niet allemaal, de vierde witte vogel van links is een lepelaar!

Vanmorgen waren er bijna 400 grote zilverreigers geteld door @boswachter Thomas, voor mij een goede reden om aan het eind van de middag eens te gaan kijken op de fietsbrug bij polder Maltha. Helaas viel er rond vier uur een koude mist in, zodat ik niet de grote aantallen zilverreigers heb gezien. Het leverde wel mooie plaatjes op. Ik heb zelfs weer eens een filmpje gemaakt.
 

Wat ook bijzonder was, een lepelaar midden in de winter, ik zag hem al aan komen vliegen en was zeer verbaasd. Hij landde tussen de reigers, lepelde nog wat door het water en viel later niet meer op in de groep witte vogels.

Hieronder de film Malthabridge 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Dit heet blij maken met een dooie mus, Tim.
    Als je het filmpje aanklikt, verschijnt de mededeling: dit is een privé-video...
    Stel je volgers niet teleur,
    Wim van Wijk


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Wim, leuk dat je me nog steeds volgt. De dode mus is weer tot leven. Ik heb de status van het filmpje op openbaar gezet. Bedankt voor de

      Verwijderen