zondag 8 november 2009

Bevertocht plus examen voorbereiden


Gisteren heb ik dit jaar de voor mij laatste bevertocht gevaren en dat al om 15:15 uur, tja wintertijd,Samen met Conny en (B)evert Jan. Ik heb de rondleiding beverbos en de beverkist aan boord gedaan (dat is eigenlijk de hele tocht) en dat ging me al redelijk goed af, ook de dinosaurus bevers die ik samen met een aantal kids had verzonnen maakten grote indruk. Als je de hele tocht bezig bent heb je helaas geen tijd voor foto's.
Vanmorgen ben ik met Winston het Griend Museum Pad (GMP) gelopen als verkenning voor onze eind opdracht van de cursus, we moeten dan met 4 gidsen in 2 uur het parcours aflopen en ieder een verhaal van 15 minuten vertellen. We startten met het idee de tijd op te nemen, maar al snel zaten er 2 spechten in een boom en nog iets later kwamen er 3 Reeën op ons afgerend, die 20 meter voor ons het griend in vluchtten. SOOOEEE!! dat was super!! kort daarna horen we er eentje BURLEN, het leek net of er een soort prehistorisch dier in het griend zat.
Daarna hebben we lekker in het zonnetje gewandeld met veel beversporen, waaronder zelfs beverkeutels, een ijsvogel, goudhaantjes en een matkop. We startten met rijp op het gras en kwamen terug met mensen op het terras. Een mooie herfstdag met een super natuur ervaring.
beverpoep

Geen opmerkingen:

Een reactie posten