zondag 22 november 2009

Vogelshow


De snertvaarttocht is een vaartocht op de Halve Maen met een introductie van een half uur, waarin een groot aantal Biesbosch vogels de revue passeren. Ik heb vandaag die presentatie gedaan en het ging me nog goed af ook, bij alle vogels had ik een goed verhaal en dat werd gewardeerd met een groot applaus. De rest van de tocht heb aan Hans en Frans over gelaten en ik lekker op het bovendek gestaan en zoveel mogelijk vogels geprobeerd te spotten. Het viel me nog mee hoeveel verschillende soorten we gezin hebben. Ik kwam zelf op 28 soorten met als uitschieters: een Blauwe kiekendief vrouwtje wat mooi naast de boot bleef vliegen, 2 sperwers, een groep koperwieken en een mooi groene specht. Het was een geslaagde tocht met als resultaat in de evaluatie, dat ik volgens Hans last heb van het nachtkaars effect, daar had ik nog nooit van gehoord. En nog nooit last van gehad, maar vanaf vandaag is dat wel anders....
Lichtharp boven de Otterpolder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten