donderdag 26 maart 2009

2 Maart ZEEAREND deel 2






Op waarneming.nl zijn er de laatste tijd 3 zeearenden gespot in de Biesbosch, waarvan 1 in polder Hardenhoek, vlak bij de pont. Ik weer op pad, Deeneplaatweg, spieringsluis hier zie ik voor het eerst de escape. Kwak die hier al een aantal jaren schijnt te zitten. Yes! verder op zoek... ik bestuit het dijkje richting SBB Emmahoeve op te rijden (dit doe ik anders nooit, vanaf vandaag wel) Wat is dat voor een rare grote gans?? op één van de eilandjes. Ja Hoor een ZEEAREND! hij vlieg op als hij met ziet, na een tijdje komt er over het dijkje een fietser aan waardoor hij wer opvliegt, terug naar zijn eilandje. Hier blijft hij een tijdje zitten hij vliegt niet eens op voor een auto die naar de Emmahoeve rijdt, of een kraai die op zn brst pikt. Het wordt nu bijna saai om er naar te kijken, ik maak fotos door de scope, ook zelfs een filmpje. Hij vliet weer op! landt weer achter de dijk, ik besluit naar hm toe te sluipen aan de andere kant van de dijk, steek mn hoodf er boven uit.... ja hoor Arendsogen.. hij zat verder weg dan ik gedacht had, hij vliegt op naar nog verder weg. Ik druip af terug de auto in en rijde verder naar polder Maltha, op de terugweg zie ik hem nog vanaf de bandijk midden op een eilandje zitten, zwaai nog even en rijd met een grote smile de veerpont op!!
s'Avonds Gidsen vergadering bijgewoond, waarvan ik een goede indruk heb gekregen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten