woensdag 28 september 2011

Mijn eerste Cetti's foto

Hahaaaa!!
Eindelijk is het me weer eens gelukt om er op uit te trekken met mijn Hobie Kayak.
Het is al een tijd mooi weer en er was mist voorspeld, dus om 7:30 te water!
Helaas viel de mist wat tegen, maar de ZON niet!!!
Ik ben lekker helemaal naar polder Kort- en Lang Ambacht getrapkanood (is dat een werkwoord?)

Wat me vandaag opvalt is dat het kwa vogelzang veel minder is dan in het voorjaar, maar de Cetti's zangers die zingen nog altijd explosief! (alsof ze door een zanginstallatie zingen) en iedere keer denk je weer, waar zit hij? Je hoort hem zo hard en dichtbij, maar je ziet hem nooit. Soms heb ik wel eens een glimp van deze mysterieuze zanger opgevangen. Maar vandaag had ik er één te pakken, snel een paar foto's, rats rats en hopen dat hij er opstaat. Jawel mijn eerste Cetti's foto, nog wel onscherp dus leuk om dit resultaat te gaan verbeteren.
Met de Cetti's in the pocket kan de dag al niet meer stuk. Aan land bij het vogelscherm hoor ik de karakteristieke ping ping ping roep van de Baardmannetjes! Super! en ze landen ook nog dichtbij!
Wat zijn ze mooi! Heel kort krijg ik de kans foto's te maken en het is me gelukt er een trosje vast te leggen.

Deze dag kan niet meer stuk! lekker in de zon genietend vaar ik na een uurtje weer richting beginpunt.
Stroom mee, wind mee en zon mee... lekker dobberen.
Het feest gaat gewoon door! IJsvogel hier, ijsvogel daar wat een schouwspel! Ik ben onderweg de tel wat kwijtgeraakt maar ik heb zeker TIEN IJSVOGELS gezien vandaag, voor mij een absoluut record.


Helemaal moe en doorbakken ruim ik de kayak op in de tas en rijd naar huis met weer een super biesboschdag in the pocket !!!
Ik heb een cetti cetti cetti petetti!

1 opmerking:

  1. Hoi Tim

    Gefeliciteerd met je foto van de Cetti, mij nog nooit gelukt, je hoort ze wel maar zien, ho maar:-) De baardmannen staan er trouwens ook heel mooi op maar de mooiste foto vind ik nog de eerste, prachtig! De polder Kort- en Lang Ambacht, ben er nog nooit geweest maar het wordt hoog tijd dat ik daar eens heen ga! Het is iedere keer weer genieten als ik op je mooie blog kijk! Prettig Weekend!

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen