zondag 3 oktober 2010

Snippentocht met 30 snippen

Een snippentocht is een tocht waarbij een gezelschap een 7 persoons fluisterbootje inhuurt inclusief gids.
Ik werd deze week door Mirjam, de tochtenplanner, gebeld of ik 3 oktober een snippentocht met vogelliefhebbers wilde gidsen, hiervoor ben ik altijd te porren, ik moest even mijn agenda checken en jawel zie hier vandaag deze tocht.

Dit is wat je als gids via de mail toegestuurd krijgt.
Programma: Snippentocht

Datum: 3oktober
Tijd: 11:00 uur
Groep: mannen rond 50 55 jaar
Aantal deelnemers: 6
Bijzonderheden: 'vogel kenners'
Alle 6 zijn ze specifiek geinteresseerd in vogels (zijn op vogelweekend)

In het bezoekerscentrum aangekomen zie ik al een aantal mannen met Swarowski verrekijkers rondlopen en inderdaad ze melden zich aan voor de snippentocht, als ze maar niet meer weten dan de gids... Na een bakkie koffie gaan we met de fluisterboot op pad. De gasten zijn afkomstig uit Noord Holland en zijn lid van een vogel werkgroep aldaar, ze organiseren een paar keer per jaar dit soort uitstapjes en dit weekend was het Zeeland en de Biesbosch. Onderweg naar polder Kort- en Lang Ambacht (K&LA) zijn er op een enkele gaai na nog weinig vogels te zien, maar aangelegd bij K&LA verandert dit gelukkig. Gewapend met 7 verrekijkers en mijn scope lopen we het hele wandelpad af en al gaandeweg wordt de groep steeds enthousiaster en doen we een aantal leuke waarnemingen, waaronder een sperwer (fraai in een boom zittend), grote zilverreigers, een smelleken (een kleine roofvogel), witgatje, grote bonte specht 3 baardmannetjes en 30 watersnippen (toch leuk op een snippentocht). Bovenop dit alles was het vandaag nog eens stralend mooi weer tot wel 23 graden!!! en dat in oktober!! Na afloop heeft de groep mij nog gtracteerd op koffie met appelgebak op het terras. Een waardige afsluiter voor een zeer geslaagde vogeltocht....Ze komen zeker nog een keer terug!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten