zaterdag 6 juni 2009

Kop van de Oude Wiel



Vandaag weer een super biesbosch dag!!!
We zijn met de cursisten naar de op van de Oude Wiel gegaan.
Onder bezielde leiding van boswachter Jacques vd. Neut zijn we met de Sterling naar het einde van de Sneepkil gevaren.Van daaruit zijn we gaan wandelen naar de Kop van de Oude Wiel, het punt waar de Boven Merwede splitst in de Beneden Merwede en de Nieuwe Merwede. Onderweg werden we bekeken door een mooie visarend!! De eerste die ik dit jaar heb gezien, meestal trekken visarenden door, maar deze blijft in de Biesbosch deze zomer.


Vlak voor de Kop kom je in een verschraald rivierduinen weiland waar heel veel plantensoorten staan die nergens anders in de Biesbosch voorkomen, het leek wel weer ecologie cursus met Eric.
Ik heb me vandaag voorgenomen om te gaan fotograferen en jawel! ik heb de macrolens meegenomen en met de D90 geeft dat hele mooie plaatjes.

Tussendoor neem ik ook nog de informatie die Jacques verteld in me op en volg ik de groep. Ik heb het dus heel druk gehad vandaag.
Knautiabij , glad walstro, Rode bremraap, Ratelaar, Bevertjes, Gewoon Walstro, Watermunt, Beemdkroon, Grote Morgenster, enz. enz. een weelde aan bloemen.
En dan gaan ze gewoon zitten lunchen op zo'n plek waar je nooit kunt komen!!! Kijken onderzoeken en fotograferen!! dat hek IK gedaan. Geweldig! Daarna met de stroom mee weer terug naad het BBC. SUPERGAAF!!!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten