donderdag 13 december 2012

Winter kano-snertvaart



Een kanotocht naar de Baardmannen ben ik altijd wel voor in en zo lig je dan met je Hobie Kayak om 8 uur in het water bij een temperatuur van onder het vriespunt. Gelukkig wordt je door het trappen al snel warm en word ik  ook langzaam wakker. Samen met mijn kano maten varen we naar polder K-en L Ambacht, dit is meestal stroom tegen en ook vandaag. Onderweg is de tocht mooi als altijd, nu voornamelijk omdat jehelemaal geen mensen tegenkomt.
Aangekomen bij de steiger gaan we aan de wandel over het natuurpad, er is zeker weer baardman contact, alleen vandaag zitten ze te ver weg om plaatjes te schieten. Uit de keuze kleumen en afwachten of wandelen en warm blijven, hebben we voor wandelen gekozen. Er zijn veel eenden op de plas en er vliegen de gebruikelijke rovers rond. Plons! een bever? op dit paadje? dat is leuk.
We wandelen lekker met de wetenschap dat we straks lekker snert gaan eten, want we zijn goed voorbereid op pad gegaan.
De lunch was fantastisch, midden in de winter aan de maaltijdsoep Erwt met roggebrood en Spek!
Op de terugweg gaat de camera in de tas..... 'Dan zien we tenminste nog iets bijzonders' zeg ik nog.
Na een paar minuten zit er een fraaie sperwer geposeerd in een boom. 'helaas, camera in de tas'
Weer een paar minuten later zien we een kleine bonte specht, wow! en heel dicht aan de waterrand..
Dit kan ik niet weerstaan en met veel capriolen heb ik mijn camera gepakt. YES! die staat er fraai op!
 
 
Met het juweeltje in de pocket varen we verder, helaas voor mij komt nu de vloedstroom sterk opzetten zodat het trapen nog zwaarder wordt, gelukkig wordt dit gecompenseerd doordat we in het avondlicht komen te varen, moooi.
 
 
Eenmaal aan wal kijken we moe maar vol (erwtensoep) daan terug op een mooie tocht.
Wijze les van vandaag: als je je camera opbergt doe je de mooiste waarnemingen! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten