vrijdag 29 juli 2011

Insecten wandeling



Als vervolg op de vogel wandelingen van dit voorjaar worden er ook 3 insectenwandelingen gehouden, vandaag de eerste, bij de andere 2 kan ik helaas niet aanwezig zijn.
Met Frans als 'veelwetende' gids hebben we een kleine wandeling in de buurt van het bezoekerscentrum gemaakt. Ik moet toegeven, dit is wel een hele andere tak van sport, met heel veel verschillende soorten. Bijen, vliegen, valse bijen, wantsen, cycades, kevers, torren, vlinders, libellen, ga zo maar door en ook nog eens allemaal met zeer ingewikkelde namen. Gewoon te veel voor mij om allemaal te onthouden, met als resultaat dat ik aan het eind van de middag alleen de kleine rode weekschild heb onthouden. Kleine rode weekschild zijn die kleine rode kevertjes die op schermbloemen zitten en alleen maar met elkaar paren.

Frans, bedankt voor een kijkje in deze wondere macro wereld!

Wat ik het leukste vind aan insecten, is het fotograferen van de insecten, zeker als je dat met een macrolens doet, dan worden die hele kleine kevertjes plots enorme monsters!

Hieronder een serie foto's gemaakt met 105mm macro en sommige met Raynox voorzetlens.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten