woensdag 3 juni 2009

Schoolprogramma en presentatie



Vandaag is het zover, ik heb het steeds weer uitgesteld, maar ik ga op pad met KINDEREN!!


Onder leiding van Leo en Johannes heb ik het sporenprogramma meegekeken. Groep 6 van school de Bever uit Dordrecht zijn de hoofdrolspelers. Het begint met een inleiding in het BBC met mooie plaatjes van sporen die in de Biesbosch te vinden zijn. Leo heeft de kids helemaal in bedwang.. Daarna splitst de groep in 2 en gaan we een stukje wandelen op zoek naar sporen, ik loop met Johannes mee. Met 2 juffen erbij lopen we lekker een uurtje achter Johannes aan en die laat af en toe iets zien wat met sporen te maken heeft. De groep blijft netjes bij elkaar, het zijn gediciplineerde kinderen, wordt mij verteld. Na ons wandelingetje komen weer bij elkaar voor het BBC en gaat de groep weer de bus in. Dat viel echt reuze mee....over 2 weken weer scholen programma.



Vanavond hebben we onze presentatie van onze Biesbosch 5 vierkante meter gedaan.

We hebben eerst een inventarisatie gemaakt van ons gebiedje en dat in in 4 verschillende biotopen opgedeeld. Aan de hand van een doorsnede tekening hebben we de medecursisten 12 foto's voorgeschoteld en zij mochten dan zeggen in welke biotoop de foto gemaakt was. De presentatie werd afgesloten met een korte foto impressie.

Komen we in Drimmelen aan, heeft  T-shirts van mijn tekening laten maken! Super! Het presenteren ging ook goed, het is altijd lastig om voor een groep iets te presenteren, maar als gids moet dit toch gewoonte gaan worden. Al met al een geslaagde, leerzame presentatie avond. De andere groepen hadden ook hele leuke presentaties, het is toch leuk om te zien hoe veel verschillende resultaten zo'n opdracht oplevert. We zullen ons landje nog gaan missen de komende maanden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten