dinsdag 19 mei 2009

Dwergstern


Vandaag weer eens op de fiets, het vaste rondje met het pontje.
Wat kan het toch verschillen iedere dag, gewoon weer met de klok mee gereden en niet zoals gisteren tegen de klok in, daar krijg je een slecht humeur van... En YES! gelijk in de Boven Spieringpolder, een Krooneend die had ik nog nooit gezien, dit is wel 1 van de mooiste eenden in Nederland.
Het is lekker weer dus even kijken of de Blauwborst thuis is en jawel hij laat zich meteen zien, wat een juweeltje, lekker vliegjes vangen voor zijn kroost.

Ik rijd weer verder op de fietsdijk staat een Jongen met kijker, hij wijst mij enthousiast op een dwergstern, dat is wel heel bijzonder, die ken ik van de wadden eilanden. We beppen wat over koetjes en kalfjes (of is het sternen en dwergsternen). Ook de zilverplevier is weer van de partij vandaag. Ik wens hem een fijne vogelspotdag en spring weer op mn fiets.


Rustig rijd ik weer verder met mijn volgepropte fietstassen. Lekker genietend van de natuur denk ik: Waarom zijn er nu niet meer mensen om hier van te genieten, maar misshien is het juist wel zo mooi doordat er een mensen zijn. Ik groet nog een kleine zilverreiger (dezefde als gisteren?)en ga met de pont weer richting huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten